ផ្លូវល្បឿនលឿន ភ្នំពេញ-ក្រុងព្រះសីហនុ នឹងចាប់ផ្តើមការដ្ឋាននៅចុងឆ្នាំនេះ
ទន្ទឹមគ្នានឹងវិស័យអចលនទ្រព្យនៅក្រុងព្រះសីនុកំពុងមានចំណាប់អារម្មណ៍ច្រើនពីអ្នកវិនិយោគទុនក្នុងស្រុក និងមកពីបរទេស គម្រោងស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនតភ្ជាប់រាជធានីភ្នំពេញ និងក្រុងព្រះសីហនុបាននិងកំពុងវិវត្តឆ្ពោះទៅរកការចាប់ផ្តើមបើកការដ្ឋានសាងសង់នៅអំឡុងចុងឆ្នាំខាងមុខនេះហើយ ប្រសិនបើការចរចាចំណុចសេសសល់តិចតួចពាក់ព័ន្ធទៅនឹងគម្រោងចំណាយនឹងត្រូវបានសម្រេចបញ្ចប់នោះ។ នេះបើតាមការអះអាងរបស់មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់នៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។លោក វ៉ា ស៊ឹមសុរិយា មន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានប្រាប់ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍អចលនទ្រព្យកាលពីព្រឹកថ្ងៃពុធដើមសប្តាហ៍នេះថា៖ «និយាយឲ្យខ្លីទៅគម្រោងសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនរវាងរាជធានីភ្នំពេញ-ក្រុងព្រះសីហនុបានឈានមកដល់ចំណុចជិតទីបញ្ចប់ដើម្បីចុះហត្ថលេខាសម្រេចលើការសង់នេះហើយគឺនៅសល់តែចំណុចសេសសល់តិចតួចប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែរាជរដ្ឋាភិបាលគ្រោងនឹងចុះហត្ថលេខាយល់ព្រមដើម្បីបើកដំណើរការដ្ឋានសាងសង់ផ្លូវថ្មីហ្នឹងនៅចុងឆ្នាំ ២០១៧ ខាងមុខនេះតែម្តង»។
លោកបន្តថា៖ «ការសិក្សាពីផលប៉ះពាល់ទូទៅ និងការសិក្សាពីការចំណាយថវិកាគឺបានបញ្ចប់សព្វគ្រប់រួចរាល់អស់ហើយគឺយើងនៅសល់តែការធ្វើកិច្ចសន្យារវាងរាជរដ្ឋាភិបាលជាមួយក្រុមហ៊ុន (អ្នកវិនិយោគ) នោះទេ»។
ទោះជាយ៉ាងណាមន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យរូបនេះសុំពុំបញ្ចេញឈ្មោះក្រុមហ៊ុនដែលនឹងត្រូវចុះកិច្ចសន្យាសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿននេះទេដោយលោកគ្រាន់តែបញ្ជាក់ថា៖ «គឺជាក្រុមហ៊ុនរបស់ចិនមកពីប្រទេសចិន ហើយក្រុមហ៊ុននោះគេទទួលបានកម្ចីថវិកាទាំងស្រុងពីរដ្ឋាភិបាលចិនដោយផ្ទាល់ ដើម្បីយកមកវិនិយោគលើគម្រោងដ៏ធំនេះ។ វាគឺជាគម្រោងវិនិយោគរបស់ឯកជនសុទ្ធសាធ ប៉ុន្តែរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក៏មានភារៈចូលរួមទទួលខុសត្រូវដែរ»។
លោកបន្តថា ផ្លូវល្បឿនលឿនពីរាជធានីភ្នំពេញ-ក្រុងព្រះសីហនុនេះគឺវាមិនមានការពាក់ព័ន្ធដោយចំពោះទៅនឹងគម្រោងផ្លូវខ្សែក្រវាត់មួយផ្លូវមួយ (OBOR) របស់ចិននោះទេ ប៉ុន្តែ «វាអាចជាផ្នែកគាំទ្រគ្នា» ស្របទៅនឹងគោលនយោបាយនោះដែរ។
ការចំណាយលើការគម្រោងកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដ៏ធំសម្បើមមានប្រវែងជាង ១៩០ គីឡូម៉ែត្រនេះគឺ «ស្ថិតក្នុងគម្រោងថវិកាចំនួន ១៩០០ លានដុល្លារអាមេរិកគឺសម្រាប់ការចំណាយតែលើការសាងសង់តែប៉ុណ្ណោះ» នេះបើតាមប្រសាសន៍របស់លោក ស៊ឹមសុរិយា។ «ចំណែកឯផលប៉ះពាល់ខ្ញុំពុំអាចបញ្ជាក់បានទេ ព្រោះវាក៏មានចំណែកខ្លះដែលរាជរដ្ឋាភិបាលរបស់យើងត្រូវចេញផងដែរ»។
មន្ត្រីអ្នកនាំពាក្យរូបនេះបានពន្យល់ថាការសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿននេះនឹង «ចេញពីរាជធានីភ្នំពេញនៅត្រង់ម្តុំតំបន់កប់ស្រូវនៃតំបន់ចោមចៅគឺវានឹងសាងសង់នៅប្រ៉បពីខាងជើងនៃផ្លូវជាតិលេខ ៤ នាបច្ចុប្បន្ននេះ។ ប៉ុន្តែនៅតាមទីតាំងភូមិសាស្ត្រខ្លះទៀតផ្លូវល្បឿនលឿននេះអាចស្ថិតនៅពីខាងស្តាំដៃ (ខាងជើង) ផ្លូវជាតិលេខ ៤ ឬក៏ស្ថិតនៅពីខាងឆ្វេងដៃ (ខាងត្បូង) ផ្លូវជាតិលេខ ៤ វិញ គឺវាអាចឆ្លងចុះឆ្លងឡើងទៅតាមស្ថានភាពអំណោយផលជាក់ស្តែងតាមទីតាំងនីមួយៗ»។
លោកបញ្ជាក់ថា៖ «នៅត្រង់ចំណុចផ្លូវឆ្លងកាត់គ្នា (inter- change sector) នឹងមានការសាងសង់ជាស្ពានបំបែកសម្រាប់ការធ្វើចរាចរឆ្លងកាត់ដើម្បីកុំឲ្យមានការរំខានគ្នា»។
លោក ដាវ បុត្ររង្សី អភិបាលរង ស្រុកអង្គស្នួលបានថ្លែងថាលោកក៏បានដឹងអំពីគម្រោងកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធមួយនេះដែរ។ «គម្រោងផ្លូវល្បឿនលឿន នេះនឹងឆ្លងកាត់ស្រុកអង្គស្នួលក្នុងខេត្តកណ្តាលនៅពីខាងជើងផ្លូវ ជើងផ្លូវជាតិលេខ ៤ ប្រហែល ១ គីឡូម៉ែត្ររួចតទៅឆ្លងកាត់ស្រុកសំរោងទង និងហួសទៅស្រុកភ្នំស្រួច របស់ខេត្តកំពង់ស្ពឺមុននឹងបន្តឆ្លងកាត់ខេត្ត និងក្រុងព្រះសីហនុ»។
លោក លីម ស៊ីដានីន អនុរដ្ឋលេខាធិការក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនដែលទទួលបន្ទុកគ្រប់គ្រងគម្រោងអភិវឌ្ឍផ្លូវល្បឿនលឿននេះបានមានប្រសាសន៍យ៉ាងខ្លីថា៖ «បច្ចុប្បន្នគម្រោងនេះត្រូវបានបញ្ជូនទៅដល់ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុរួចហើយ» ដើម្បីធ្វើការសម្រេចជាចុងក្រោយ។ ដូច្នេះលោកពុំធ្វើអត្ថាធិប្បាយលម្អិតទេ។
លោក ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូនធ្លាប់បានប្រាប់ទៅក្រុមអ្នកសារព័ត៌មានក្នុងស្រុកថាផ្លូវល្បឿនលឿនពីរាជធានីភ្នំពេញ-ក្រុងព្រះសីហនុ នេះនឹងស្ថាបនាដោយក្រុមហ៊ុន China Road and Bridge Corporation (CRBC) ដោយផ្លូវនោះយ៉ាងតិចនឹងមាន ៤ គន្លងផ្លូវរថយន្តគឺសម្រាប់ទៅ-មក ២ គន្លងម្ខាង និងខណ្ឌដោយសួនច្បារកណ្តាល។ ផ្លូវនេះពុំអនុញ្ញាតឲ្យមានម៉ូតូធុនតូចបើកបរ ឬសត្វឆ្លងកាត់ផ្លូវនោះបានទេដោយសារយើងតម្រូវឲ្យក្រុមហ៊ុននឹងសង់របងព័ទ្ធការពារពីខាងក្រៅ។
បន្ទាប់ពីពេលស្ថាបនារួចរាល់ផ្លូវនេះនឹងត្រូវដាក់ឲ្យដំណើរការតាមរបៀប BOT គឺសាងសង់ ដំណើរការ និងគ្រប់គ្រងដោយក្រុមហ៊ុនឯកជនមុននឹងផ្ទេរជូនរាជរដ្ឋាភិបាល។ «រាល់រថយន្តធ្វើដំណើរឆ្លងកាត់ផ្លូវនេះនឹងត្រូវបង់ប្រាក់ដូចនៅតាមបណ្តាប្រទេសផ្សេងៗដែរ»។ នេះបើតាមប្រសាសន៍របស់លោក ស៊ឹម សុរិយា៕
ប្រភពពី ភ្នំពេញប៉ុស្តិ៍
No comments:
Write comments